Танымдық сағат
"Біз сыбайлас жемқорлыққа қарсымыз".
Мақсаты: сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұруға негізделген нақты азаматтық ұстанымды қалыптастыру.
1. Білім беру:
"Сыбайлас жемқорлық" ұғымымен таныстыру, оның пайда болу себептерін, сыбайлас жемқорлықтың қандай қорқынышты екенін білу, Үкімет оған қарсы қандай шаралар қолданып жатқанын білу. Балаларды осы мәселеге қатысты өз пікірлері мен ұстанымдарын қалыптастыруға үйрету.
2.Дамыта оқыту:
Оқушылардың өз пікірін айту және оны дәлелдеу қабілеттерін дамыту.
3. Тәрбиелік:
Мәселені ұжымдық талқылауға қатыса білуге тәрбиелеу, балаларға өз мемлекеті алдындағы жауапкершілік сезімін, патриотизмге тәрбиелеу.
Құрал-жабдықтар: компьютер, тақта, смайлик.
Жемқорлық " түбірі бар,
ол барлық уақытта ағып жатыр
және барлық азғырулармен
барлық заңдарға құрметсіздік".
Томас Хоббс
1. Мотивация. Сыбайлас жемқорлық ұғымы
Аға тәлімгер: Балалар, осы танымдық сағатта Біз сыбайлас жемқорлық туралы сөйлесеміз. Біз сыбайлас жемқорлық деген не екенін және айналадағылардың бәрі сыбайлас жемқорлық жаман деп айтатындығын түсінуіміз керек. Айтыңыздаршы, сіз бұл сөзді бір жерде естідіңіздер ме? Таныс па ол сіздерге?
Бұл сұрақтарға жауап беру үшін алдымен әйгілі ертегінің үзіндісін оқып көрейік, бірақ жаңа жолмен өзгертейік:
Маймыл: Сақта! Көмектесінізші! Керісінше!!!
Дәрігер Айболит: Сіз не айқайлайсыз? Маймыл, не болды?
Маймыл: Керісінше! Керісінше! Біздің балаларымыздың іштері ауырып қалды!
Дәрігер Айболит: Иә? Хм ... ойлану керек ... мүмкін бұл індет.
Маймыл: Тезірек! Керісінше, олар Африкаға ұшып кетті!
Дәрігер Айболит: Хм...Бірақ мен бос емеспін, дәрі-дәрмектерім таусылды, ақша жоқ.
Маймыл: Қалай??? Не болады?
Дәрігер Айболит: Ия, әрқашан шешу жолы бар. Егер сіз маған 3 қап кокос жинап алсаңыз, онда мен сіздің балаларыңызға қарай ұшып кетер едім.
Маймыл: бірақ ... 3 қап кокос??? Бұл өте көп! Сіз жақсы дәрігерсіз ғой!!!
Дәрігер Айболит: Мен бәрін айттым.
Аға тәлімгер: Балалар, Дәрігер Айболит сіздерге ұнайды ма? Несімен?(оқушы жауаптары).
Бұл көріністе жемқорлық көрсетілді. Оны біреу байқады ма?(балалардың жауаптары).
Ия, бұл пара деп аталады.
Екінші көріністі көрейік.
Буратино велосипедпен жүреді. Дядя Степа – милиционер кіреді.
Степа Ағай: Сәлеметсіз Бе! Капитан ГИБДД – Дядя Степа! Құжаттарыңызды беріңіз.
Буратино: Міне.
Степа ағай: Сізде белбеу жоқ. Неліктен?
Буратино: Сондықтан .
Степа Ағай: Мда... Бұл айып. Хаттама жасауға тура келеді.
Буратино: Қалай??? Хаттама? Бірақ бұл қалай болады ?
Степа Ағай: Мүмкін. Кхм ... 10000 теңге ... кхм…
Аға тәлімгер: Ауыр қылмыс. "Сыбайлас жемқорлық"сөзіне қандай синонимдерді таңдауға болады? (сатушылық, парақорлық, құқық бұзушылық, параға сатып алу, өзімшілдік).
1. Сыбайлас жемқорлықтың пайда болу себептері.
Аға тәлімгер: сыбайлас жемқорлық қайдан пайда болды? (оқушылар жауап береді). Сыбайлас жемқорлық ежелден бері белгілі. Ежелгі заманнан бері адамдар адамдарды жеңу үшін сыйлықтар жасады. Бастыққа немесе діни қызметкерге ақы төлеу норма болып саналды. Кейінірек шенеуніктер өздерінің кірістерін асыра пайдалану үшін өз ережелерін қолдануға тырысты.
Неліктен жемқорлық пайда болды деп ойлайсыз? (оқушылар жауап береді) әрине, адамдардың ашкөздігіне байланысты. Сонымен қатар, заңдарды білмеу, ақшаның жетіспеушілігі, оңай пайда табу және т. б.
Сыбайлас жемқорлықпен күресуге бола ма? Олай болса, қалай? (оқушылардың жауаптары) әрине, мүмкін! Ол үшін шенеуніктердің санын қысқартып, "арам" мемлекеттік қызметкерлерді жазалау, жалақыны көтеру, ешбір жағдайда пара бермеу және т. б. керек шығар.
Сыбайлас жемқорлық қай жерде жиі кездеседі? (балалардың жауаптары)
* Полиция қызметкерлері;
* Мемлекеттік қызметкерлер (шенеуніктер);
* Дәрігерлер;
* ЖОО оқытушылары және т. б.;
1. Сыбайлас жемқорлықтың салдары және мемлекеттің сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметі
Аға тәлімгер: Сыбайлас жемқорлық неге жазаланады? Ол қорқынышты ма? (балалардың жауаптары).
-Ия, сіз дұрыс айтасыз. Биліктің беделі әлсірейді, қылмыс жоғарылайды, азаматтардың құқықтары бұзылады, әрине, мемлекетке материалдық залал келтіріледі және т. б.
1. Практикалық бөлім
А) Жағдайлар.
Аға тәлімгер: Енді біраз ойнайық. 2 командаға бөлініңіздер. Сіз жағдайды ойнауыңыз керек.
Бірінші команда үшін тапсырма: Сіздердің біреуіңіз елордалық ЖОО студентісіз. Мұғалім сізді емтиханға екінші рет жібереді. Осы тақырып бойынша оң баға алу үшін сіз мүмкін және мүмкін емес нәрсені жасауыңыз керек. Сіздің әрекеттеріңіз?
Екінші команда үшін тапсырма: Сіздердің біреуіңіз мектепке кешігіп келесіз, аялдамада адамдар көп, ал маршруттық газельде тек бір бос орын бар. Кассирді сізді қабылдауға көндіріңіз.
Жарайсыңдар!
Б) Ребустар
Ребустарды шешіп, алынған сөздерді түсіндіріңіз!
1 топ –
тәжшан, циярупКор, ствотельгамовтар
2 топ –
ротиякраБю, каВтзя, кетРэ
В) сыбайлас жемқорлыққа байланысты мақал-мәтелдерді есте сақтаңыз. Үй тапсырмасы.
Аға тәлімгер: "Біз сыбайлас жемқорлыққа қарсымыз" тақырыбына сурет салу»
Біздің танымдық сағатымыз аяқталуға жақын. Бүгін бізде көптеген қызықты және қызықты болды! Бірге қорытынды жасайық.
Сыбайлас жемқорлық, әрине, жаман! Бұл заңға қайшы! Біз әрқашан адал болуымыз керек. Сіз менімен келісесіз бе? Ия, ақша алу жақсы, егер сізде көп ақша болса, сіз қалаған нәрсені сатып ала аласыз. Бірақ, оқушылар, пара алу заңға қарсы!
Енді сіздің көңіл-күйіңізді бағалаңыздар. Сізге іс-шара ұнады ма?
(Тақтада көңіл-күйі бар смайликтер, балалар түрлі түсті жапсырмаларды таңдайды және желімдейді)