Театр қойылымы
«Ертегілер әлеміндегі жемқорлық»
Мақсаты:
студенттер арасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды насихаттау және қалыптастыру; сыбайлас жемқорлыққа қарсы дағдыларды қалыптастыру, адалдық пен әдептілікке тәрбиелеу.
Міндеттері:
студенттердің осы мәселе бойынша өзіндік пікірлері мен ұстанымдарын қалыптастыру;
оқушылардың өз пікірін білдіру және дәлелдеу қабілетін дамыту.
өз мемлекетінің алдындағы жауапкершілік сезімін ояту, сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес негізінде нақты азаматтық ұстаным қалыптастыру.
Қатысушылар категориясы: 1-9 сыныптар
Ұзақтығы: 20 минут
Оқиғаның барысы
Дүниедегі барлық нәрсе ақшамен бағаланбайды.
Жүргізуші: Балалар, бүгін біз сыбайлас жемқорлық туралы айтамыз. Біз сыбайлас жемқорлықтың не екенін және барлық ересектердің: «Сыбайлас жемқорлық - жаман» деп айтқанын түсінеміз. Айтыңызшы, егер сіз осы сөзді естіген болсаңыз? Сіз оны білесіз бе? Неліктен бұл заңмен жазаланады, яғни заңсыз? Бұл сұрақтарға жауап алу үшін біз скиттерді көреміз.
Дастарханға доктор Айболит отырады. Маймыл кіріп келеді.
Маймыл: Қиындық! Қиындық! Асығыңыз! Асығыңыз! Сақтау! Сақтау!
Айболит: Уақытыңызды бөліңіз, Маймыл, маған бәрін тәртіппен айтыңыз.
Маймыл: Қиындық! Африкада біздің барлық балалар ауырды! Олардың асқазаны ауырады!
Айболит: Ия, мүмкін бұл індет! Ал, бұл мәселені қалай шешуге болатынын ойланайық.
Маймыл: Не ойлайсың, Африкаға ұшып кетті!
Айболит: Білесіз бе, Маймыл, біріншіден, менде уақыт жоқ. Екіншіден, дәрі-дәрмектер жоқ. Үшіншіден, ақша жоқ!
Маймыл: қасірет! Сұмдық! Сұмдық! Біздің балалармен не болады? Сіз дәрігер туралы ештеңе айта алмайсыз ба?
Айболит: аласың! Маған бір жүк машинасын жинаңыз, сонда балаларыңызды емдеймін.
Маймыл: Доктор Айболит! Сіз жақсы Айболитсіз! Біз ауру балалар болғандықтан, банандарды қалай жинаймыз?
Айболит: Мен ештеңе білмеймін, банан да жоқ, мен оларға қарамаймын!
Қорғасын: Сіздер балалар сюжетті таныс ертегіден көрдіңіздер, бірақ жаңа тәсілмен. Сізге бұл дәрігер Айболит ұнады ма? Егер «иә» болса - көк карточканы көтеріңіз, егер «жоқ» болса - қызыл.Айболит дұрыс әрекет ете ме?Неліктен Айболит емдеуді қаламайды? (банандарды алғанға дейін). Мұны жемқорлық - пара деп атайды. Сыбайлас жемқорлық - шенеуніктің өз өкілеттіктері мен құқықтарын заңға, яғни заңға қайшы келетін жеке пайдасы үшін пайдалануы. Айболит заңсыз әрекет етеді.
Екінші эскизді көрейік.
Мұнараның жанында тышқан-тышқан отырады. Бақа-айғай жүгіру.
Квакушка: Терем Теремок, Теремде кім тұрады?
Тінтуір: Мен, тінтуір - бұл жалған, ал сен кімсің?
Квакушка: Ал мен Бақа, Квакушка, менімен бірге тұруға рұқсат етіңіз.
Тышқан: Сізде ақша бар ма, 30 доллар?
Квакушка: Тышқан, сен кімсің? Ертегіде біз мұнда тегін өмір сүреміз!
Тінтуір: Бұрын біз өмір сүретін едік, бірақ қазір өмір сүрмейміз! Төлем де, қалдыр да!
Бақа жылап, кетіп қалады. Аю кіреді.
Аю: Тышқан - бұл кішкентай нәрсе, сен маған мұнда Теремок үшін ақша төледің бе?
Тышқан: Миша, мен салық төледім!
Аю: ол не. Төлеңіз немесе мен Теремокты бұзамын!
Тышқан: Енді, қазір ... (ақшаны алып, төлейді)
Қорғасын: Балалар, осы көріністе біз де сыбайлас жемқорлыққа тап болдық. Карталарыңызды алыңыз. Сізге тышқан ұнайды ма? (балалардың жауаптары) Ал аю? (балалардың жауаптары). Сіз бақаға өкінесіз бе? (жауаптар). Тінтуір алғашқысы Теремокты тауып, тұруға ақша ала бастайды, ол өз өкілеттіктерін пайдаланып, моральдық қағидаларға қайшы келетін әрекет жасайды. Бұл жерде аю рэкетир рөлінде, яғни қауіп-қатерді қолданатын ритуалды құрал.
Үшінші эскизді көрейік.
Емелья пешке мінеді. Кіреді, Стопа ағай полиция қызметкері.
Стёпа ағай: жол қозғалысы қауіпсіздігі жөніндегі мемлекеттік инспекцияның бас инспекторы - Стопа ағай! Сіздің құжаттарыңыз?
Емеля: өтінемін!
Стёпа ағай: Жедел жәрдем жинағы бар ма?
Емеля: Бар, қараңыз.
Стёпа ағай: Неліктен оны бекітпеске?
Емеля: (күледі) Ха ха ха! Қауіпсіздік белдігін қалай байлауға болады?
Стёпа ағай: тәртіпсіздік! Ал, біз хаттама жасаймыз ба?
Емеля: Мүмкін емес шығар?
Стёпа ағай: керек! Тапсырыс - бұл тапсырыс. Қауіпсіздік үшін белдікті әрдайым бекіту керек. (Жөтеліп тұрып) Әрине, мұнда шығудың бір жолы бар ...
Емеля: Шығу жолы қандай?
Стёпа ағай :( бір жаққа кетіп, сыбырлап айтады) 5000 жалақы ...
Эмеля: Сізде ондай ақша жоқ па? Мен шортаннан сұрайын ...
Жүргізуші: Балалар, карталарыңды ал, Емеля дұрыс әрекет жасады ма? (балалар жауаптары) Ал Стопа ағай? (балалардың жауаптары). Неге? Ия балалар, Емеля жол ережесін бұзды. Ал Стёпа ағай қызметтік міндеттерін оның пайдасына пайдаланды - қылмыскерді жазалаудың орнына, одан пара алды. Әркім ережені бұзса не болады?
Қорытындылайық.
Жемқорлық жақсы ма, жаман ба?
Бұл заңға қайшы! Адам әрқашан адал болуы керек. Сіз келісесіз бе? (балалардың жауабы).
Сіздермен бірге ойнайық. Мен осында 2 оқушыны шақырамын. Біреуің үй тапсырмаларыңды орындадыңдар, ал екіншілерің тапсырмады. Келмеген студент көшірме кітапшасын сұрайды. Ноутбукты кез-келген жолмен беруге көндіруге тырысыңыз (карточкаларды көрсете отырып көмектесе аласыз: кәмпит, доп, ойыншық, ақша беріңіз, қорқытыңыз)
Қойылым жағдайлары. Талқылау.
Бүгінгі тақырып бойынша кішкене тест жасайық.
1. Сыбайлас жемқорлық деген сөзді қалай түсінесіз?
1) Бір-біріңе көмектес
2) қызметтік өкілеттіктерді пайдалану
3) Сіздің жақсы жұмысыңыз үшін ақша алу
2. Сіздің ойыңызша, жемқорлық ...
1) заңсыз
2) заңды түрде
3. Сыбайлас жемқорлық қандай жазаға әкеледі?
1) Жақсы
2) Бас бостандығынан айыру
3) Автокөліктен айыру
Жүргізуші: Жігіттер, жауаптарыңызды қарап отырып, сіздердің бәріңізді жақсы түсінгендеріңізге сенімді болдым. Жақсы! Әрқашан адал болу керек, заңдарды бұзбау керек, заманның осындай ауруына - жемқорлыққа қарсы тұру керек. Сізге сәттілік тілеймін. Қатысқаныңыз үшін рахмет!